Millan_II 0 Postad 19 Juli , 2007 Tänkte kolla hur mycket jag kan begära för min gamla Mercury 50hk 2-takt årsmodell 75 med elstart och kompletta reglage och tank. Den är väldigt lättstartad, och har bara gått i sötvatten. Nyservad med ny impeller, offeranod, bränslefilter, växelhusolja och tändstift. Kända fel: Halvkass kylning Eller ska jag låta den få agera som bojsten? Senast ändrad av Millan_II | 24 juli 2007 | 19:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 19 Juli , 2007 är det kort rigg så finns det ju alltid någon som är intresserad det finns ju en massa delar så 4000-5000 kanske en gissning naturligtvis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Millan_II 0 Postad 19 Juli , 2007 Jag ska tillägga att det är lång rigg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 19 Juli , 2007 Hej Skulle gissa runt 2000 -3000, Har en polare som kan vara sugen Tomas finns på 070/2551348 www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
keihin 0 Postad 19 Juli , 2007 För ganska exakt 2 år sedan hade jag en halvkass lite sportbåt i plywood som var plastad på utsidan, 3,3m lång med en jättefin Mercury 50hk -74 kortriggare därbak (elstart). Se bilden! Jag målade upp båten med billig färg, servade motorn och såg till att allt satt fast och såg hyfsat ut. Lade ut ekipaget på Blocket för 13000:-, intresset var svalt några dagar men sen ringde en man som prompt skulle köpa motorn, inte båten. Vi diskuterade ett tag och tillslut bjöd han 11000:- för motorn, jag sa ok du får med båten då också om du vill. Kvällen slutade med att han betalade 11k för motorn och jag behöll båten som ändå innehöll en fräsch teleflex, hyfsat schyssta rallystolar Cobra, batteri o. lite annat. Så det gäller alltså att träffa på rätt köpare! Senast ändrad av keihin | 19 juli 2007 | 17:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Millan_II 0 Postad 19 Juli , 2007 Ja det gäller ju verkligen att träffa på rätt köpare. Jag har tyvärr aldrig den turen. Samtidigt vill jag inte blåsa någon, eftersom motorn inte är i bästa skicket. Men några tusenlappar borde jag nog få för den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Millan_II 0 Postad 24 Juli , 2007 Sådär, nu är den såld. 4 pers har hört av sig på mindre än tolv timmar. Den var nog värd mer än 3500 som jag begärde för den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser