full_speed_ahead 1 Postad 18 Juli , 2007 Har frågat innan om en annan båt jag funderade på att köpa, men det blir nog inget köp där. Har hittat en annan båt som verkar passa mig bättre, en sportbåt av märket Crescent Monark, den har måtten 4,6x1,85m och väger 305 kg. Någon som har erfarenhet av båttypen, lämplig motorstorlek, sjöegenskaper mm.....? Den säljs utan motor och jag funderar på en motor i storleken 40-45hk, lagom? Ute efter en hastighet runt 25-35 knop....=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 18 Juli , 2007 Kolla gärna vad det står i båten/på webben( http://www.crescent-boats.se/sv/kataloger.htm ) vilken max motorstyrka som rekommenderas. Båten väger ju inte mycket så lär bli bra fart på den Nackdelen med låg vikt är att den blir rank(ostadig att röra sig i) och klarar vågor sämre än tyngre båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 18 Juli , 2007 Ungefär samma storlek, o ser ut att vara liknande skrovtyp som på min gamla ockelbo.Har en gammal 50hp på den, som tydligen med dagens mått skall vara på 43hk.Den gör ca 25knop med 2-3pers i. Kanske kan vara kul som en referens bara... /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 19 Juli , 2007 som tidigare påpekats så väger inte båten mycket,men för att ska gå i 30knop så behöver du i alla fall 50hp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 2 Augusti , 2007 Tjenis! Har äntligen lyckats hitta ett lämpligt objekt, köpte en Selco sportbåt igår med en 55 hästars Chrysler.....bild kommer inom kort! =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser