pricken 0 Postad 17 Juli , 2007 Efter ett uppehåll på ett par veckor vad jag ute och provkörde min Askeladden med en Mercruiser 4,3 EFI Alpha One. Motorn ger ifrån sig ett vinande ljud som inte verkar vara varvtalsberoende, dvs. lika starkt och ungefär samma frekvens oavsett vilket varvtal man kör på. Ljudet verkar komma från någon av drivhjulen på framkant av motorn. Någon ide vad detta kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dea_F23 0 Postad 18 Juli , 2007 Jag har en 5,7L EFI V8 som ger ifrån sig ett vinande ljud från den elektriska pumpen till insprutningen. Det sitter ett lock över som kan lossna och låter det betydligt mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pricken 0 Postad 19 Juli , 2007 Ok, vad sitter denna pumpen monterad på motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dea_F23 0 Postad 19 Juli , 2007 På min motor sitter den längst ned på babord sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser