chwe5579 0 Postad 17 Juli , 2007 Hallå! Jag behöver en avgaslimpa för en Aq171C-motor. Dessvärre kostar de en mindre förmögenhet (12985 kr) hos Volvo Penta. Vet någon var man kan hitta billigare limpor till 171:an? Jag fick ett tips om att Aq151:ans limpa skulle passa. Men den modellen har inte samma yttre form, saknar upphöjningen på bakre delen av avgaslimpan. Vet någon vad upphöjningen är till för, och om det går bra att montera 151:ans avgaslimpa på en 171:a? Man får ju trots allt 3 st 151-limpor till priset av en 171:a-. /Christoffer Senast ändrad av chwe5579 | 17 juli 2007 | 11:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svinninge 0 Postad 17 Juli , 2007 Hej Christoffer Dessvärre så går det inte att montera en avgaslimpa från en AQ151 på en AQ171 pga att avgaskanalernas mynning mot avgaslimpan är nästan runda på AQ151 medan dom på AQ171 är avlånga. Vad upphöjningen i bakkant är till för vej jag ej med säkerhet. Mvh Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chwe5579 0 Postad 5 Augusti , 2007 Tjena tjena! Till slut fick även jag krypa till korset och köpa en volvo penta originallimpa. När jag hämtade ut avgaslimpan kom nästa besvikelse (efter priset), avgaslimpan levererades helt olackerad, man blir så trött!! Jag som trodde att volvo penta skulle vara premium. Som tur var klarade sig toppen och motorn går nu som den ska. Anledningen till det höga priset på 171:ans avgaslimpa är att det inte finns någon pirat-tillverkare av just denna modellen. Motorn har tillverkats i för liten serie. Det finns dock en kille i göteborgstrakten som tillverkar avgaslimpor i rostfritt. Så den som har tid att vänta kan ju alltid beställa en sådan för en mycket billigare slant. Senast ändrad av chwe5579 | 05 augusti 2007 | 12:46 Senast ändrad av chwe5579 | 05 augusti 2007 | 12:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 5 Augusti , 2007 det är inte så att den är galvad och därav omålad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mehebs 0 Postad 24 Januari , 2010 Hej! finns någon uppgift om kontakt till killen i Göteborg tel mail etc . /Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 24 Januari , 2010 Hej. Sök på rakarör men dom e inte billiga limpa till 171 ca 28000sek! Annars sök på unionmotorhan har en heldel till udda motorer. //Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mehebs 0 Postad 25 Januari , 2010 Hej Tack för tippsen /Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duxand 0 Postad 25 Januari , 2010 union motor heter ett företag som ligger i landvettern som är väldigt duktig och billig, han har limper till dom flesta motorer om inte så skickar man bara en mall eller ett grenrör som jag gjorde så bygger han en. jag gav 4500 kr för ett par till en 7,3 diesel v8 för ett pat årsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser