Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
BMoon

Klura ut vilken Ignitor jag ska ha?

Rekommendera Poster

Går i planerna att så småningom sätta på en Plextronic Ignitor på min B20.

Då snålheten verkar ta överhanden så blir det nog en beställning från USA.

Kruxet ligger ju dock i at det verkar finnas lite olika varianter att köpa och jag har inte ännu konsterat vilken jag ska ha.

Kollar man igenom de rekommendationstabeller som finns för såväl Marint som bil så får man lite olika varianter men som ändå inte känns helt hundra.

1. Under Volvo Penta finns en modell angiven för samtliga fyrcylindriga motorer (2842). Men är det verkligen samma till alla, menar är väl olika fördelare beroende på om det är B18 eller B20 i grunden?!

2. Kollar under biltabellerna och tyckte då Volvo 140 kändes vettigt att gå på. Då är det en modell för 67-68 (2844) vilken jag antar man kan utesluta då B20 kom först 68-69 va? Kvar blir den för årsmodell 69-74 (1847V) vilken känns mest rätt men frågan är om det är så, ska tydligen även passa B21/23?! Är den senare som är på bilden.

Någon som vet hur det ligger till eller något knep för att se och avgöra vilken som kan passa?! Fördelaren kan ju även vara bytt men kanske inte är så mycket skillnad.

post-20309-1394235144,1269_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Börja med att kolla vad det står för nr på din fördelare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går även å bygga om saab 900 ans fördelare till b20. Hade de satt i min

amazon för många år sen. Kommer dock ej ihåg va som skulle göras

men kolla på nåt folkrace forum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Står Bosch.nr 0 231 153 003 JFR4--> på den. Har dock inte hittat något på det numret som stämmer överens med något?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...