Piffe 0 Postad 16 Juli , 2007 Har någon på detta forum erfarenhet av trimplan på en smiler 500,Har en mercury 80hk på min och den blir väldigt ostabil vid hög fart,ja den är inte så lätt att manövrera vid låga farter heller,vid högre farter så gungar den fram och tillbaka så man måste dra av. så nu undrar jag om man ska satsa på riktiga trimplan eller om det funkar bättre med trimplattor från tex claes ohlson? kanske någon har nåt annat förslag oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 16 Juli , 2007 Hej, Har du kollat om det står nåt av intresse här: http://www.fendern.se/propeller/index.php?showtopic=1429 /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piffe 0 Postad 16 Juli , 2007 Jodå jag har läst dom sidorna,det är det jag inte förstår,dom verkar ju kasta på hur stora motorer som helst på smilern och utan trimplan,därför är jag lite konfunderad varför min blir så ostabil med bara 80hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 Juli , 2007 Kolla hissningen. Kanske du kan flytta upp motorn ett eller två pinnhål? Borde gå stabliare då i högre farter. Kanske ett par Smart Tabs kunde vara en rimlig investering också. Det var en kille med en Finnsport 500, inte alltför olik din båt, som satt på ett par traditinella (manövrerbara) trimplan. Kolla på Boatlife eller var det nu var som han hade en tråd om sin Finnsport. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser