Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Links

Färga kapell

Rekommendera Poster

Med risk för att bli riktigt idiotförklarad...

Såhär kul ser kapellet ut på min båt:

Något måste helt klart göras. Då det inte kommer användas mer än i hamn så är det frågan om någon form av paradmålning.

Vad som händer om man kör vanlig textilfärgning. Misstänker att rutorna kommer bli tonade. Men det gör inget då dom ser ut som kriget i vilket fall.

En annan tanke är om man kan spraymåla.

Vad än alternativet blir så är det svart eller åtminstone mörkare kapellet skall bli. Så att skiten inte syns så mycket.

Mindre skitigt utseende för en låg kostnad... Vad säger ni?

post-27243-1394235143,8486_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Du säger att du vill ha ett mörkare kapell för att skiten inte ska synas så mycket. Men då undrar jag....varför inte bara tvätta rent kapellet!? Det måste du ju ändå göra innan du färgar den.

Att tvätta kapellet är väldigt enkelt men man ska vara noga och vara beredd på att tvätta två gånger i följd. Att färga kapellet är inte fullt lika enkelt som att tvätta men det innebär inte att det är svårt. Men du måste tvätta kapellet först innan du färgar det.

Man färgar kapellet genom att pensla på ett färgningsmedel. Att spraya kapellet med sprayfärg gör man naturligtvis inte så vida man inte vill förstöra kapellet helt och hållet! Nej, kapellfärgning ska ske med produkter som är avsedda just för ändamålet. Ingenting annat!

Om jag vore dig så skulle jag först tvätta kapellet med Acapella eller Slide Master kapelltvättmedel (ingenting annat än just kapelltvättmedel ska användas!) och sedan skulle jag se efteråt hur kapellet ser ut innan jag tar beslut att dessutom färga den. Om du tvättar kapellet enligt alla instruktioner så kommer den att se ny ut och då kanske du kommer att tycka att det vore synd att färga den. Lycka till!

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...