Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Boris_

HJÄLP

Rekommendera Poster

Hej . idag va jag och hämtade ny båt . med en 70 hk jonsson motor , vi testade båten och motorn startade med en gång . och gick som en klocka .
tog upp båten på kärran och åkte hem 23 mil. när vi kom hem så la vi i den och sen skulle jag starta den och då vred den om snabt ca 3 varv och sen tuggade den segt typ orka inte runt . så vi trodde att det va batteriet som hadde ladadts ur åkte hem och hämtade ett ny laddat batteri och testa samma där startmotorn orkade inte dra runt den. började ana det värsta att det skulle vara vatten i cylindern . plockade bort alla 3 stiften och drog runt klart som fan sprutade det ut vatten ur den nedersta cylindern . och startmotorn orkade runt sket bra. satte i dom andra 2 stiften och drog runt då ville den inte ändå . men fortsatte att spruta vatten ur den nedersta cylindern . så jag blev förbannad för det regnade och gav upp och satte mig under hard toppen och funderade på vad fan som hadde gått fel och efter ca 2 timmar kom jag inte på ett skit så nu sitter jag här och ber er om hjälp. snälla någon som kan svara på vad som är fel så är jag hjärtligt tacksam   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En NY båt med en NY motor? Jag skulle nog kontakta säljaren!

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle kanske kunna vara topplockspackningen (om du har tur)... Kontakta säljaren och försök häva köpet låter som bästa tipset.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara instämma med övriga skribenter. Låter helt galet att en ny båt och motor inte ska fungera. Sitt och njut under hardtoppen en stund och hör regnet smattra för att sedan ringa säljaren och antingen häva köpet eller kräv en väldigt snabb åtgärd. De måste ju förstå att det är nu du vill använda båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...