full_speed_ahead 1 Postad 13 Juli , 2007 Hej! Ny här på maringuiden, ni som e här på forumet verkar ha koll på det mesta, så jag tänkt ställa en fråga. Har spanat in en motorbåt som är till salu, den är dock utan motor, den har rasat och blivit såld så nu vill ägaren sälja båten utan, där har suttit en 45 hk motor innan. Nu har jag nog lyckats hitta en 45 hästars motor till salu, en Crescent från troligtvis 70-talet, min fråga är om man kan montera gas/växel-reglage på denna motorn? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 13 Juli , 2007 det ska nog inte vara några problem, hör med nån affär vad dom har för anslutnigar och priser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fveduk 0 Postad 15 Juli , 2007 Jo det finns reglage till dessa utombordare, testa sök på forumet med sökordet Crescent eller Archimedes som är likadana motorer. Då kommer du hitta massor med info om dessa motorer, men även vart du kan köpa reservdelar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parola 0 Postad 15 Juli , 2007 jag har en reglage sats som jag gärna vill bli av med! Har haft den på en husbåt där det satt en 6 hk archimedes. Köptes på en volvo penta återförsäljare i Stockholm. Köptes för ca 10 år sedan för ca en 500Kr..vad kan den vara värd idag? Grunna på det och kika om den passar din motor du tänkt köpa så kan du pm:a mig sen! Det kanske inte går att pm:a i detta forum! Ring mig istället: 070 650 14 50! Senast ändrad av parola | 17 juli 2007 | 00:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 18 Juli , 2007 Tackar för svaren, tråkigt nog verkar inte killen som satt in annonsen särskilt intresserad av att sälja motorn, för han svarar inte på mitt mail...... =( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parola 0 Postad 18 Juli , 2007 återkom gärna om du får köpa motorn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Millan_II 0 Postad 19 Juli , 2007 Eller så kan du befria mig från min gamla 50hk Mercury -75 billigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 19 Juli , 2007 Jasså, en jänkare på 50 pållar?=) Skick och pris? Antar att reglage följer med då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Millan_II 0 Postad 19 Juli , 2007 Jag skrev precis en ny forumtråd där jag undrar hur mycket motorn är värd. Det är iaf en gammal Mercury 50hk 2-takt årsmodell 75 med elstart och kompletta reglage och tank. Den är väldigt lättstartad, och har bara gått i sötvatten. Nyservad med ny impeller, offeranod, bränslefilter, växelhusolja och tändstift. Kända fel: Drivaxel har käkats upp av avgaser så den är bara 15mm i diameter, när den borde vara ca 25 Halvkass kylning Kör man lite försiktigt så håller den nog länge. Men blir den för varm så stannar den har jag upptäckt. Jag servade den i våras för 2500, så ge mig ett bud. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser