Torre 0 Postad 24 Mars , 2004 Jag har just köpt en Micore 550GT (styrpulpet) och funderar på att sätta in en fast tank. Det finns ett stort utrymme längst bak i båten men jag vill inte sätta den där pga av vikfördelningen. Nu funderar jag på att sätta in en lucka i golvet under pulpetens stuvutrymme och lägga tanken mellan skrovet och golvet. Är det något man skall tänka på. Jag tänkte ha en rostfri tank på ca 60 liter. Hur gör men med avluftning, finns det tanklock med avluftning? Tanklocket tänkte jag sätta på kanten av friborden. Vad skall man ha för slang mellan locket och tanken (dimension,material)? Tankmätare är det någon som kan rekomendera någon bra men billig. Hur sätter man lämpligast fast tanken? Det blev många frågor men jag vore tacksam om någon som har erfarenhet av detta kunde hjälpa mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaparn 0 Postad 2 April , 2004 Tänkte skriva lite om projektering av bränslesystem men efter att ha slagit i BÅT-AMA inser jag att det kommer ta tid. massor av regler vad det gäller luftning matriell placering ansutningar. Jag kan Faxa det till dig om du vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser