stortrissen 0 Postad 12 Juli , 2007 hejhej.. jag funderar på att skaffa större båt.. man vad är det bästa köpet.. budgetten är 30.000 till 40.000kr. det skall vara en båt som fungerar för semester segling för 2 personer under kortare perioder för 4 personer.. alla svar motages gärna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simon111 0 Postad 12 Juli , 2007 Hej Alternativen är många. Maxi 68, Viggen, Birdie 24, Bellona 23 mfl. Båtar i denna storleksklass, samtliga 70-talare är ganska lika i segelegenskaper standard och boendekomfort. Satsa på en båt som har bra segel och motor. Lite fix och mek inombords och utombords för att fräscha till fixar du för en betydligt billigare penning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 12 Juli , 2007 Skillnaden i volym i ruffen är stor mellan Maxi68 och Viggen, Jag skulle välja en Maxi68 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shimeloo 0 Postad 22 Juli , 2007 Hej.. jag äger en Albin Viggen, Tycker den är lagom utrymme dock så är de ju så att man är ju ganska bekväm av sig tycker ja så en sådan båt som enligt beskrivningar ska ha 4kojor passar bäst för 2st. men ja tycker det är en mysig båt. men de är svårt o säga vilken båt du ska välja, men ja tycker inte du ska ge under 30,000:- för en båt o kolla segel så dom är frächa.. hoppas du hittar *din* dröm båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MagplasKE 0 Postad 23 Juli , 2007 Ohlson22 är trevlig och dessutom snabbare seglare och billigare än maxi68 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malin_K 0 Postad 29 Juli , 2007 Jag rekomenderar också Ohlson 22! Trevlig, rymlig för sin storlek, och billig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 30 Juli , 2007 RJ 85? Misil II? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rohed 0 Postad 31 Juli , 2007 Dyker det upp en Monark 700 får du inte missa att kolla den. Ovanlig, men härlig seglare, snygga linjer och skapligt rymlig. Brukar ligga runt 30-50.000 beroende på skick och utrustning. Sök på nätet för inf och bilder. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser