Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Gäst Micke

El-start på en Johnson 25?

Rekommendera Poster

Gäst Micke

Har en Johnson 25 hk från 70-talet. Är det komplicerat att sätta el-start på den? Vad krävs? Givetvis utgår jag ifrån att jag får tag i begagnade grejer. Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag undrar också. Har en Suzuki 25hk -89. Det sitter redan en startkrans på den också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Johnson

Ingen som vet? :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Allt beror på om den är förberedd för el-start, annars blir det komplicerat. Om du lyfter på kåpan och kollar om det finns en startkrans på svänghjulet och även ett fäste för en startmotor så är det bara att leta rätt på grejerna och sätta dit dom. Är lite tveksam på om det fanns elstart på så små motorer på 70-talet, men det är möjligt. Om du hittar en skrotad(billig) motor av samma modell som din med el-start så kan det vara ide´att sätta dit det. Om du köper beg startmotor mm så kommer det troligtvis att kosta lika mycket som motorn är värd, tyvärr. Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bytt båt nu som saknar motor...och jag ger mig sjutton på att jag ska ha elstart denna gång..och förhoppningsvis även powertrim 8)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I princip alla Johnson/Evinrude 20 Hk och över från 70-talet har färdigt monterade startkransar och startmotorfästen. I alla fall har alla mina haft det, inne på min femte nu tror jag! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...