Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
SnipaRico

Nyckelfråga...?

Rekommendera Poster

Jag undrar om det är någon som vet om det går att få tag i, och i så fall var, ngn form av nyckelsystem för båtar. Jag vill gärna ha samma nyckel till tändning, lås till stuvluckor, hänglås till kajkättingen, etc etc. Grymt skönt att bara ha en nyckel ( nyckeln till båtklubben, jag tror det blir svårt att få dem att räta in sig i ledet...;o)
Tacksam för uppslag, ideer och råd!
/R 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tekniskt sett så är det möjligt, men du får nog räkna med att byggaom lite för att få låsen att passa.

Tror att det blir svårt att få mer än ett läge på tändningslåset, så har du startläge eller glödning på nyckeln idag så får man montera knappar för dessa funktioner.

Lämpliga t lås kunde vara Kaba som där du kan få cylinder med microbrytare, skåplås och klassadehänglås i samma serie.

Menar  Jimmy (Låssmeden)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det är inget problem att göra en nyckel till allt men det blir rätt dyrt.

Jag kontaktade ASSA och fick riktigt bra hjälp. Så jag har en nyckel till Sommarstugan, hemmet och Båten, Kostade 7500:-

www.osterblom.nu/coronet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

7,5 lök!!! Varför så himmla dyrt??? Nejdu, då tar jag nog omaket med att ha flera nycklar. Jag skall väl kolla lite till innan jag ger upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jimmy, jag är lite osäker på vad du menar med glödning. Jag har följande lägen; allt av, ström på i båten, tändning. Det känns ju som tre lägen och så skulle man väl vilja ha det.
Ät Kaba lika svindyra somm ASSA? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja men om du har 29 cylindrar så kan jag förstå att det blir en slant, det är ju bara styvt 250  spänn per cylinder. I mitt fall handlar det om tändningslås, 1 el 2 klassade hänglås och kanske 5 el 6 skåpslås. Då borde det väl inte gå på lika mycket!?!

Hur gör du förresten när du säljer båten, blir det till att byta 20 cylindrar i hus och sommarstuga då?smiley-wink.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HMMMMM

F-n va klok du va, då programera man om cylindrarn och nycklar. ( dom är elektroniska så cylindrar kostar nog lite mer än 250 fick ingen spec när jag köpte.

www.osterblom.nu/coronet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får inte riktigt ihop det där!

7500:- för 29cylindrar som kostar mer än 258:-/st.

Snacka om att säljarn ska bl deppig när han ska räkna hem den affären!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

För att förklara det hela lite grand så 7500 moms då bidde det 323 kronor st ink moms då ingick 4 nycklar och programeringen, jobbar som säljare mot företag allt plus moms

www.osterblom.nu/coronet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...