bjorn_o 0 Postad 11 Juli , 2007 Jag letar just nu efter en daycruiser runt 7-8 meter. Jag vill ha köket ute (inga ruffhäxor här), bra planerad inredning, lätt att ta sig till fören (t ex genom delad ruta), gå bra i sjön och en budget på ca 200 000:-Finns det något? Jag har kikat lite på askeladden z7 och z8 som uppfyller allt utom budget och amerikanska som inte uppfyller att jag vill laga mat utomhus... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Juli , 2007 SeaRy 220 OV ..overnighter .är mitt förslag ! en lös gasolplatta/spis fungerar hur bra som helst , jag tog bort spisen från min båt och har använt en sådan portabelt gasolplatta ,dom med engångstuberna, ...Nu helt plötsligt finns de massor av båtar att välja på ,för spisen ställar man på ett bord eller liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 12 Juli , 2007 Hej Kolla concord 900 kanon fina sv båtar byggda på tollare varvet i sthlm. Alltid kök ute och jäkligt snygga att se på tidlöst skrov. Det stora plusset är att dom inte kostar en förmögehet då dom flesta såldes som halvfabrikat. Hittar du pärlan så slå till dom är svåra att få tag på men praktiska och välbyggda. lycka till Senast ändrad av ilonen68 | 12 juli 2007 | 08:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 12 Juli , 2007 Tackar för tipsen. En lös kokplatta kan nog vara en bra lösning. Concorden ska jag åka och ta en kik på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 20 Juli , 2007 Har kollat lite på Sea ray och har upptäckt att det finns en hel uppsjö av olika modeller. Vad är det för skillnad på ov, sundancer, weekender, da? Ni som har en sea ray (t ex 220 ov). Går det snabbt att få upp halva kapellet så man kan köra om det regnar och är det tillräckligt stabilt för att köra med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 20 Juli , 2007 Litet tips: Vi Båtägare har gjort en daycruiser special (2007) som ger en rätt bra överblick över div beg och nyare daycruiser. Snubblade över ett exemplar i en kiosk och köpte det (ca 70 kr tror jag det kosta). Kanske du kan få lite ideér och tips där. /Bo Senast ändrad av bossee | 20 juli 2007 | 20:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J_Nyd 0 Postad 20 Juli , 2007 En Nidelv 23 från slutet av 80-talet eller början av 90-talet torde uppfylla dina krav. Har en själv som jag haft sedan 1988, men det är alldeles för bra båt att göra sig av med. Den behåller jag. Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Juli , 2007 OV .. utan midkabin DA ..med midkabin Själv har jag DA och får då plats med ungarna i midkabinen , där av mitt val av båtsort! ..och detta med kapell , alltid lika stökit som trevligt att ha . Utan tak när vädret är på topp , då får man lida lite när man ska knäppa upp det . när man har gjort det en massa gånger så är det INGA problem , man vänjer sig med detta också . Ett tips , när du väljer båt ,kolla även att det finns ett HAMNKAPELL med ,och helst ska det täcka framrutorna helt . Din sista fråga : svar ja ! JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 21 Juli , 2007 kolla in Flipper 777, en mycket trevlig daycruiser variant av Flipper 717. /Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Juli , 2007 ..OCH DEN FÅR MAN FÖR 200.000 ?????????? Hmmm.. läs tråden ! JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 21 Juli , 2007 ok sorry.... då kan jag erkänna att vill man lägga 200 bananer och få en sådan DC är det amerikanst som gäller (det finns INGET annat som passar in i prisbilden), men den kravspec som ställs så stämmer 777 perfekt in. /G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 24 Juli , 2007 Status just nu:De Nidelv 23 jag sett ligger en bit över budget och även flipper 777 och 717. Kanske blir bättre i höst... Vi har kollat på några sea ray (220 da, 215 ec, 230 da, 230 weekender och 200 ov). Alla utom en var i dåligt skick (vattenläckage i motorrum, mögel i inredning, trasiga dynor, sladdriga kapell och allmänt skitiga. En saknade dessutom kapell!?!). Men av modellerna känns 220 da bäst för oss, då lillen kan få ett eget rum i mittkabinen (Jocke vill du inte sälja din? ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J_Nyd 0 Postad 24 Juli , 2007 Kolla på Finn.no (en norsk motsvarighet till blocket). Där finns en Nidelv 23 1988 till ett pris av 200 000 NOK. Annonsören letade efter en lämplig bild och hittade tydligen bilden av min båt i vårt forum. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 24 Juli , 2007 Hej vill inte tjata men glöm inte bort concorden här kommer ett tips och du sparar dessutom 10 000 http://www.blocket.se/vi/12187175.htm?ca=11_s Den har alllt i din krav spec ända skillnaden är att lillen får eget rum fram i stället för bak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 26 Juli , 2007 ja, dubbla V-8 det blir mumma i bensinkalkylen .... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 26 Juli , 2007 Ja men du fick ju 10 tussar över det räcker ju för soppa denna sommar iallafall. Jag åker själv dubbla v8 i dag och visst svider det vid tankning men vi puttrar mest i 7 8 knop och gasar bara över fjärdar och så. i mitt register har jag hitils i år tankat 400 liter men då har jag åkt dalarö stendörren i trosa skärgård tor 2 ggr och en gång dalarö sthlm tor. plus ca 8 småturer. jag har haft en snitt förbrukning under dessa resor 2,2 liter distansen. hur som helst så finns concorden i enkel montage också det hade jag i min som finns på bild i min sjöbod. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser