Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
matte72_72

HJÄLP min motor saknar märkning

Rekommendera Poster

*skulle kopiera det jag skrivit men ctrl c men så funkade naturligtvis inte ctrl-kanppen utan istället för all text kommer ett c...man kan ju bli galen* Jag undrar alltså om det finns någon som har bilder på vart man kan hitta frost/fryspluggar på en yamaha 2-takts motor som jag tror är 90Hk och från -99. På yamaha fick jag se en så liten bild så den frostpluggen kan lika gärna suttit på ett kylskåp. Jag har letat på alla synliga ställen tycker jag. Kan den sitta inne i/under någon del av motorn/motorblocket? Jag är nämligen på jakt efter ett motornummer.

Senast ändrad av matte72_72 | 11 juli 2007 | 19:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite knepigt köp. Kan dock inte förstå hur du kan ha gjort ett godtrosförvärv när du inte har nåt serienr på motorn och då har du ej heller kunnat kolla upp med larmtjäst, polisen etc om motorn var stulen. Ligger liksom i sakens natur att stula motorer tar man bort serienr på eller fixar ett nytt.

Men, men, gå till Marinshopens hemsida så kan du se hur skylten skulle sett ut.

Yamahas märkning är ett skämt egentligen. Hur lätt som helst att ta bort skylten med serienummret. Varför det är så kan man undra.

Man kan ju undra vad du betala för motorn.

Och instruktionsböcker fick du inte med förstås?

För i den boken kan man se var serienr sitter.

Användarhandbok till din Yamaha kan du hitta i PDF på internet, om du letar tillräckligt idogt.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 11 juli 2007 | 18:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är klart att det var dumt i efterhand, men den satt på en båt med samma årtal som motorn, som var märkt och jag ringde till larmtjänst och kollade den, den är ok, motorn sa jag det som den förra ägaren hade försäkrat motorn på, som står instansat på motorblocket. Jag ringde också till länspolisen och dom kunde inte se någon sån motor stulen i datorn, därför antar jag att det är ok. Men om jag ska beställa delar osv till motorn så behövs tydligen ibland exakt modellnr. Hur kan det vara så otroligt dåligt att märkning sitter på utbytbara delar... Mannen på larmtjänst sa att sånt händer att märklappar osv försvinner utan att det behöver betyda något. Men jag har som sagt inte hittat en enda frostplugg och det måste väl finnas någonstans? kollade yamaha sprängskissar men inget om freeze plug eller core plug eller något annat det kallas på engelska vad jag hittade. 

Mattias

Senast ändrad av matte72_72 | 11 juli 2007 | 19:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...