Links 1 Postad 11 Juli , 2007 Skulle starta motorn igår och det gick sådär lagom bra. Plockade ut tändstiften för att kolla på dom och dom såg inte så roliga ut. så därför tänkte jag byta ut dom. Dom var av en typ jag aldrig sett förut. Istället för som på vanliga med (sett från sidan) en båge ut til mitten med en pinne under så hade dom istället (sett ovanifrån) en ring runt och en pinne i mitten. NKG BUWH-2 står det på dom. Kollade på seasea.se och hittade motsvarande tändstift. Fast på bilden är den en låda som har en bild på ett tyändstift av båg-modellen. Antagligen är det bara en standardbild. Men skulle det gå att montera båda sorterna av tändstift? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 11 Juli , 2007 Visst går det att ha båda modellerna. Det som är viktigt är att du kollar i bruksen vad du egentligen skall ha till din motor.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 11 Juli , 2007 Hej Vad har du för motor ? www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 11 Juli , 2007 Har ingen manual till den... Men jag hade gärna skaffat en om jag hittat lämpligt ställe som säljer till vettigt pris. Det är en Johson 50hp från 82... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 11 Juli , 2007 Hej Champion rekomenderar QL77JC4 eller L77JC4 skillnaden är att Q står för rostfritt här köper du dom www.bildelskatalogen.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 11 Juli , 2007 Sprängskiss på din motor, välj en modell och sen Cylinder & Crankcase så ser du(till höger på sidan) vilka tändstift som rekommenderas. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=3&pCode=M0016383&path=BMC~A0000022~M0016347~M0016383&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BMC&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ Senast ändrad av Yadis | 11 juli 2007 | 13:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 11 Juli , 2007 Fy fan va ni är bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juli , 2007 Hmm. I inlägget ovan står det L77JC4. På sidan med sprängskisser finns bara L77J4. Företaget som säljer hittar inga L77J4 men dom hittar L77JC4. Har dom skrivit fel på sidan med sprängsskisser eller är det olika tändstift? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juli , 2007 Ni som är fenor på det här kanske kan läsa ut något vettigt av det här: http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/champjpg.htm På Champions hemsida hittar jag inget stift utan c... Är det så att detta är en vidareutveckling? Vidare så gjorde jag en sökning på champions hemsida och fick detta som svar : http://www.championsparkplugs.com/results_appOther.asp?otherMotiveID=12551&mfid=2 Vad jag förstår av första länken med så har Q inte med att stiftet är rostfritt att göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 12 Juli , 2007 Hej Det som skiller dom åt är JC stift har mittelektrod av koppar, bar J har utgått hos tillverkaren. Där av ingen som hittar det (ps jag jobbar hos den som har agenturen på Champion i Svergie ) www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juli , 2007 hur är det med Q:et då? Bara rostfritt eller nått speciellt för CDI? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juli , 2007 Ingen som har ett bra svar?15 minuter till det är för sent att beställa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 12 Juli , 2007 bara rostfritt annars ingen skillnad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juli , 2007 Även fast det står Resistor - CDI för Q i nyckeln? Oj vad jag är skraj för att sabba motorn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 12 Juli , 2007 Efter två missöden med felaktiga stift så kommer inga fler Championstift sitta i mina motorer. Jag har haft betydligt fler NGK-stift och dessa har hittils aldrig fallerat. NGK rekommenderar: 50.0 hp 1980-1988 2 BZ7HS-10 0,8 Dessa har som standard 1.0 mm gap som alltså skall minskas till 0.8 mm Du kan kolla själv på www.ngk.se Senast ändrad av guestsson | 12 juli 2007 | 18:33 Senast ändrad av guestsson | 12 juli 2007 | 18:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juli , 2007 Oj vad jag inte blev mindre lugn nu :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 13 Juli , 2007 Dom passade och båten är körd för första gången. Vilken härlig känsla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser