Ray-Ray 0 Postad 10 Juli , 2007 Hej alla MG-vänner... Jag har en evinrude 50hp 2taktare som efter mycket nybörjar miss äntligen har blivit klokare o fattat hur det egentligen fungerar och hur man ska behandla motorn. Motorn har konserverats i vintras och fungerar helt felfri utom nu den senaste tiden då den lägger av när jag drar ner handgasen (efter start) för att lägga in växeln. Är det någon som kan hjälpa mig? Ps. har ingen handbok till min motor så jag är absolut ingen expert, om möjligt skicka bilder på delarna SNÄLLA Tack så hjärtligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 11 Juli , 2007 Hej, först å främst är det alltid bra å söka i forumet efter redan publicerade svar. Men men, du är ju ny så det är förlåtet.... Kolla denna tråd: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=173720 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ray-Ray 0 Postad 12 Juli , 2007 Tack Daniel för hjälpen, jag ska ut och kolla förgasaren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ray-Ray 0 Postad 8 November , 2008 Vill informera om att problemet är löst. eftersom motorn är lite äldre så måste man justera tomgången eller kontrollera så att man inte hamnar i min situation. det blir ju lite glappt med åren. andra grejen jag gjorde var att jag köpte förgasarrengöringsspray och sprayade i förgasaren. och den sista grejen var att jag bytte till plasttank, rengjorde bränslefilter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser