Johanlm 0 Postad 10 Juli , 2007 Jag har en 50hp Mercury från 92 som går som en klocka när den väl kommit igång. Problemet är bara när jag startar och det bolmar ut en väldans massa rök från den. Bolmar på för fullt när jag startar igång den och sedan ett tag när den står på tomgång för att bli varm. När jag sedan kommit ut från hamnen så slutar det ryka, men det känns så dumt att stå där i det stora rökmolnet och göra iordning. Någon som har några tankar om vad orsaken kan vara och vad jag kan göra åt det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_eriksson 1 Postad 10 Juli , 2007 Inte för att jag är någon expert, men kan det inte helt enkelt vara kondens i avgassystemet som ångas bort, tillsammans med den fetar bränsleblandningen du ger motorn i samband med start (choke)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johanlm 0 Postad 10 Juli , 2007 Det låter iofs ganska vettigt och isåfall är det ju inget att oroa sig över för min del. Var ner i dag och tog en tur för första gången på 3 veckor och det bolmade på lite extra och det var det som gjorde mig lite småskraj. Har ingen koll alls på motorer så då är det lätt att börja fundera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser