GoranG 0 Postad 22 Mars , 2004 Hej! Jag har en Flipper 570 med två trycktankar, funderar på att installera en fast tank. Någon som vet var man kan köpa en lämplig tank? Helst rostfri. Har någon bilder på en installation av fast tank? Hälsningar Göran Gustafsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Flipper 575 Postad 10 April , 2004 Hejsan ! Håller just på och gör en egen till min Flipper. Har ingen bild på den nya, men den gamla kan du få på.. Mejla mig ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Yello Postad 14 April , 2004 Hur gör du en egen? Gör du samma mått som originaltanken? Jag måste skaffa ny tank igen! 3e året i rad som dom snor mina tankar :-( Nu har jag två Biltema trettioliters, det är inte roligt när man får lyfta upp tankarna när man skall fylla på bensin.. / Yello Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Flipper 575 Postad 18 April , 2004 Hejsan ! Då jag har tillgång till rostfri plåt och kan svetsa så är det inte så svårt. Tanken som satt där innan, hade den dumma förra ägaren gjort i vanlig svart plåt. Fast jag använde samma mått. Satte även in bättre avluftning, jordning och bränslemätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst David Postad 18 Juli , 2004 Hej göran! Skulle behöva en bild på en fast tank till min flipper 575, kan du skicka en till mig om du har? Mvh David Örebro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fhedvall 0 Postad 16 Augusti , 2004 Hej Blir det inte baktungt med en stor välfylld fast tank där bak? Jag funderar på att införskaffa en tank, men är osäker på just detta, vad är era erfarenheter, och har någon en bild på hur det kan se ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Postad 16 Augusti , 2004 Har själv en fast tank på 60 liter på min 575a, funkar ypperligt. Kunde dock vara lite större om man nu får önska något. Kan fixa bilder om någon är nyfiken men har inga nu. Tanken finns bak, bakom löstagbara bordet med påfyllning och avluftning bak på babords sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst bo karlsson Postad 19 Augusti , 2004 hej jag köpte en expansions tank i rostfritt hos en rörfirma ca 45l 200kr .pröva det ,det finns större tankar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fhedvall Postad 19 Augusti , 2004 Ingen dum idé, jag har tittat på plasttankarna från Byggplast, men det får inte plats med en så stor då. Innehåller inte vanliga expansionskärl en gummibälg? Du som hade bild, vill du skicka en till mig? /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Postad 19 Augusti , 2004 Hej hopp Ska förmodligen ut med båten i helgen, kan ta några bilder hur det ser ut på vår båt och mejla dom sen. Men lite konstigt, jag trodde faktiskt alla Flipper 575 hade fast tank orginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst bo karlsson Postad 19 Augusti , 2004 det finns ingenting i en expansions tank den är tom inuti men det kan vara lite kalk eller annan avlagring men det går att spola ur . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joakimk64 0 Postad 7 Oktober , 2004 Hej Är det någom som har en ritning på en fast tank? Skulle vara tacksam om man kunde få ta del av den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser