Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Daisy

Johsons V4 -97. Hur delar jag på bränslepumpen?

Rekommendera Poster

Misstänker att membranet i bränslepumpen har gjort sitt & behöver bytas. Men när jag lossat på skruvarna & ska dra isär den så är det något som stoppar innuti. Någon med erfarenhet av detta, hur jag kan dela på pumpen & komma åt membranet. (Har separat oljesmörjning) Ska väl inte behöva gå & köpa ny pump för 5600kr arb... När solen så småningom (förhoppningsvis) tittar fram ter sig problemet närmast panikartat då man vill ligga & guppa på vattnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Du kan ju också köpa en ny pump (500-1000kr) endast för bränsle och sedan blanda oljan färdigt i bensinen. Det gjorde jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske det klarnar om du får kolla på sprängskisser som finns här:

Ishopmarine

/Bo

Senast ändrad av bossee | 09 juli 2007 | 22:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Spigg! Har fått det förslaget tidigare men känner att jag vill gärna behålla separat smörjning då jag tycker det är mycket smidigt. Vad var felet på din pump?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar Bossee! Kom först till en hemsida för Ryds båtar....dåligt med sprängsisser där:) Men försökte igen & nu kom jag rätt. Ska ta mig en titt på det i morgon, för nu gör jag kväller. Skepp o hoj!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bytt ut den bara för att jag var osäker om olje-delen i pumpen fungerade som den skulle.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också problem med VRO pumpen på min Johnsson 50 -87.

Har gått i tankarna att köpa nån elektrisk bensinpump från biltema och koppla in istället, men man kanske skulle göra som dig för jag blandar redan oljan direkt i bensinen.

Vad ska man köpa för pump, har OMC ngn för enbart bensin ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den pump jag köpte var en evinrude-pump som fanns på äldre motorer före Vro-pumpen. De säljs på reservdelfirmor för omc åtminstone här i finland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...