Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
El_jimbo

Hjälp mig identifiera propeller.

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ganska nyligen köpt ny båt. En Maxum 2052 med mercruiser 3,0L 130hk motor och alpha one drev. Jag lurar på vad det är för propeller på den. Var nere vid båten precis nu, men jag kan inte se numret som står på proppellern. Det jag vet är att den är relativt nybytt då jag har ett minneslapp från förra säljaren. Han minns dock inte vad det var för diameter på den. Det enda som står på lappen är Mercury 19 tum samt ett artikelnummer 48832830A som säljaren menar på att han fått till sig då han skulle köpa propellern. Det är en alu propeller. Kan man använda det här artikelnumret och söka på någon hemsida vad det är för propeller mer exakt?

Anledningen är att jag skulle vilja byta till en Rostfri stålpropeller och då är det väl bra att veta vad som suttit på innan.

Mvh

Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

GRYMT!!

Tack Jesse!!

Är det propellertrim i Stockholm som gäller när man skall snacka propellerval eller finns det andra som kan vara värt att höra med?

Kände vid styrfenan när jag var nere vid båten och det är ruskigt tight till styrfenan som sitter bakom propellern. Detta gör väl att jag inte kan byta stigning så speciellt markant på min båt utan att hyvla ner fenan va?

Mvh Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du bor i Stockholm lär det vara de som gäller, de har (har jag hört) alternativfenor om du skall byta till RF.

Jag kommer att få samma bekymmer nästa år, då det blir RF för mig oxå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...