Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
piker

Uttern 4602

Rekommendera Poster

Hjsan.

Jag har tittat på en 4602:a med en Yamaha F50 och den ser ut att vara vad jag letar efter.

Är det någon som vill ge lite info om båt motor.

Har sökt lite på nätet, men hittar mest teknisk info som längd & bredd mm.

Vill ha mer praktisk info, som hur den går i sjön, förbrukning, stuvutrymmen mm. mm. Vad är bra/dåligt?

Mvh Jonas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har ett test på den om du vill ha.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppades nästan att du skulle ställa den frågan.

Ja tack, hemskt gärna.

Jonas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, gammal tråd jag vet. Men finns det testet möjligtvis kvar fortfarande? Tittar efter samma båt =) 

Mvh

Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Har själv haft en med 40 hk 2 t och man bör absolut ha minst 50 hk annars är den mkt seg att få upp i plan fast man är själv. Annars helt ok, lite vinglig kanske men den är ju rätt liten så det får man nog räkna med. Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Var ute efter en Uttern 4602/4612/S46 förra sommaren och har ett gammalt test eller snarare provkörning från 1994 liggande. Dra ett mejl till mig så kan jag dra en scan på detta.

Uttern 4602 finns även under namnet Örnvik 441 CLX med lite annorlunda planlösning. Den fanns också under namnet Starcraft ett tag om jag inte missminner mig helt.

Tittade på en del av dessa modeller förra sommaren som sagt men de hamnade prismässigt lite fel. Man fick betala runt 80 000 kr för en 5 år gammal båt med 50hk fyrtakt. Lösningen blev istället en ny HR440SC med Mercury F50 för 25 000 kr mer. Den modellen har samma konstruktör (John HV Lindblom) som Utternbåten och är i övrigt i det närmaste identisk med den.

Åker man inte så mycket med båten kanske man kan leva med en 2-takt och då ligger prisbilden runt 50 000 kr istället vilket mer motiverar Utternbåten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...