arkivdykarn_lw 1 Postad 22 Mars , 2004 I mitt testmeddelande här nedan har ja fått titeln landkrabba!! Hoppas dett nu är åtgärdat!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 22 Mars , 2004 Hej, Att du fått titeln landkrabba är du inte ensam om, det får alla som är nya medlemmar. Det är en start nivå/titel på vårt bryggsnack. Postar du några fler inlägg så blir du befordrad. Välkommen som medlem. Hälsningar maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 22 Mars , 2004 Jag fick samma titel på mina första inlägg. Även jag tyckte det var sådärkul på sin höjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 22 Mars , 2004 Det är väl inte så farligt - själv tycker jag det är en litet kul idé. Inte speciellt svår att förstå heller om man lugnar ned sig och läser några inlägg... Svårt att fatta att någon blir särdeles upprörd över detta. Sedan är det alltid klokt att, precis som i det riktiga båtlivet, på riktiga bryggor mm ta det litet lugnt i början och kolla runt för att se om man kan lära något av det man ser onkring sig innan man börjar hojta om saker man inte riktigt förstår. Den som gör så brukar som regel få vänligt bemötande och hjälp... ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 22 Mars , 2004 Det finns något som heter understatement! Ja ä inte ett dugg upprörd! Kände bara inte till befodringsgången. Men en öbo är alltid en öbo!Därav mitt tilltag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 22 Mars , 2004 Hej igen! Ska man va petig betyder understatement underdrift, isåfall var mitt inlägg ett overstatement/överdrift i humoristiskt syfte. Nu har jag redan fått hjälp/tips av flera och blivit befordrad till matros(som befaren kom jag aldrig längre än till flunk), så nu är allt frid & fröjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 22 Mars , 2004 är kommendörskapten det högsta? :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 22 Mars , 2004 I mitt fall trampade ja durk snarare än däck,jag var i byssan så det högsta skulle väl varit kock!Bif.bild på en av skutorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 Mars , 2004 å inte var jag matros heller...jag var maskinare på en robotbåt förra året ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 23 Mars , 2004 jag är andrestyrman på vårt skepp 8) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefan 0 Postad 23 Mars , 2004 Och jag känner till den Bulgariske Storamiralen Alfred E. Neumann... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 25 Mars , 2004 den store Gorch Foch (osäker stavning) ligger på en ö utanför mitt sommarställe :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 7 September , 2004 Hej på er, Nu har vi ändrat titlarna, en del av er har blivit befodrade andra har sänkt sin rang. Lycka till maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 7 September , 2004 Går man direkt från landkrabba till kadett? Ganska stort steg egentligen. Kanske haft matros kvar och kadett efter det. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser