Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
kanshepeter

automatiskt fäste till ankare

Rekommendera Poster

Tjena

vart hittar jag ett sånt där ankarhållare som man har bak på båten, som man trycker på en knapp och sen släpper det ner ankaret frittfall ??

Senast ändrad av kanshepeter | 07 juli 2007 | 23:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en smart lösning, speciellt om man har platsbrist alt plånboksbrist för ett ankarspel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enklast är att köpa en draggfällare på Biltema (299:-) Du hakar i ankaret, drar fram ett snöre till förarplatsen, rycker o fäller. Har haft den i två båtar nu o fungerar hur bra som helst. Absolut billigaste lösningen, minimalt med installation. Vad priset på Butler gäller så börjar nog dom billigare ankarspelen kosta lika mycket som en Butler...kostar väl kring 3 tkr idag.Lycka till!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

låter ju smart, men jag vill inte ha massa tampar å snören i båten, det är så jobbigt när frugan, ungarna eller hunden försvinner över akterspegeln ;-)

så det får bli en buttler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst...frågan är väl om det är tampens fel att frugan o hunden badar, fruga har har jag dock ingen hund. Barnbarn (10 år) finns o dom drar i tampen o känner sig delaktiga, o sen var den ju litet billig.

Lägg till en 1500 kr o köp ett riktigt ankarspel istället, så slipper Du snören.....eller att hantera linan manuellt, o frugan i vattnet ( Hm varför inte en t shirt, snyggt när hon sen kommer upp )billigt nöje för 299 spänn.

Fattar vad Du menar, men......du har rätt, frågan var ju inte ställd för att ange alternativ utan Namnet

Lycka till!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...