Mannerheim 0 Postad 6 Juli , 2007 har en b30 med 270 drev. har ett ylande ljud som jag inte kunnat lokalisera. den kommer enbart vid 1100rpm. hörs inget över eller under det... har inte tappat nån ork i motor och inga extra vibrationer. nån som har varit med om att man har ylande ljud bara vid ett visst vartal? misstänker lagret mellan motor och drev och har fyllt fett i koppen 2 gånger. ylandet är kvar än så länge... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange81 1 Postad 22 Juli , 2007 Jag har en b20 på ett 270drev. min generator hade ett dåligt lager som gjorde att det lät konstigt. det är ju mycket som kan låta illa på sånna gamla grejor som vi åker runt med.. testa å häng av generator-remmen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mannerheim 0 Postad 23 Juli , 2007 det har jag provat. men oljudet är kvar... har åkt några längre repor med båten och allt verkar funka som det ska. men inte kul med ett sånt oljud som man inte kan lokalisera! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 23 Juli , 2007 Har du kollat oljan i drevet. Har det kommit in vatten så den är grå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mannerheim 0 Postad 20 November , 2007 hittade nog felet när jag tog upp båten. den nyköpta propellern satt löst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 21 November , 2007 Skulle den inte ha skramlat eller vibrerat då? Ylande ljud borde vara ett lagerljud eller kuggar som får dålig smörjning. Kollade du oljan i drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser