lagbas 0 Postad 6 Juli , 2007 Hej, är det någon därute som kan tänka sig att dela med sig av sina waypoints över västkusten? Har nyss införskaffat mig en gps och är sugen på att få in lite bra-att-ha punkter. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 6 Juli , 2007 Waypointsen lägger du ju in själv, beroende på vilken väg du vill segla. Inga konstigheter. Beror ju lite på hur djupt din båt sticker etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lagbas 0 Postad 6 Juli , 2007 Tänkte mig waypoints till större land och sjömärken såsom fyrar, kummel osv längs västkusten. Jag kan ju alltid sitta och ta ut dom i sjökortet och lägga in dom men om någon redan har gjort det vore det smasken att få ta del av dom. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 6 Juli , 2007 Vad är det för plotter du har? Om du redan har ett sjökort i plottern så är det väl enklast att lägga in resvägen direkt på plottern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lagbas 0 Postad 6 Juli , 2007 Har ingen plotter utan en enkel handhållen gps. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 6 Juli , 2007 Han är ju ute efter positioner för tex Engelsmannen. Skulle dock inte lita på vad jag finner på nätet, så enkelt att ta ut dem själv på kortet eller markera dem när man passerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 8 Juli , 2007 Okay, då förstår jag bättre. Hade dock inte litat på andras waypoints utan tagit ut dem i kortet och lagt in dem själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skrapan 0 Postad 8 Juli , 2007 Ett bra sätt att hitta waypoints som är kvalitetssäkrade är att köpa SXK waypointtabell. Kostar nån hundralapp på Hjertmans eller någon annan båtaffär. Då får du några hundra på västkusten och några i Danmark. OBS!!!!! Varning för överföringsfel. Kolla alltid kurs mm i papperskortet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars_Ola 0 Postad 8 Juli , 2007 Det finns en dansk sida som innehåller mängder av waypoints i de danska farvattnen. Även Kattegatt finns där. Ta en titt om du hittar något som duger! http://home3.inet.tele.dk/lpo/waypoints.htm Mvh Lars Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser