cook 0 Postad 6 Juli , 2007 Hallo skippers. Står i begrepp att köpa en ny spishäll, men med en viss rädsla av föregående felköp så ställer jag mig nu en smula misstänksamm. Jag var tidigare ägare av ett riktigt skitkök Origo 3000. Det tog lång tid att värma och framför allt så smälte reglagen. När jag sedan läser andras erfarenheter av just Origo 3000 så blir jag lite fundersamm, nästan alla är nöjda. Finns det någon mer med samma erfarenhet som jag? Är gasol snabbare trots samma effekt tal? (origo 2000 Watt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 6 Juli , 2007 Jag är helnöjd med min Origa 3000, men gasol är snabbare, men då måste Origo är smidigt, inga tuber och slangar. Kan med lätthet bäras med till klipphällen eller andra ställen för att laga mat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cook 0 Postad 6 Juli , 2007 Tacksam för ditt svar. Mera erfarenheter välkomnas. Ps. Frän bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 6 Juli , 2007 Jag har en nästan ny Origo 3000 (2år) med helt nya brännare över, då jag bytte till Origo 4100 som är infälld (nedsänkt), men i övrigt samma konstruktion.. funkar skitbra.. och är du intr. av Origo 3000 köket är det bara att maila mig.. jag tänkte mig ca 1500:- (kostar nytt på Watski 2435 kr) // RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 6 Juli , 2007 Känner inte alls igen mig med ditt problem med smälta reglage....skumt.... Har haft Origo 2000 i två år, helnöjd, allt funkar perfekt, och känns ofarligare än gasol... Senast ändrad av ulfa | 06 juli 2007 | 16:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 6 Juli , 2007 Den lilla erfarenhet som jag har hunnit få från användandet av vårt Origo 3000 kök är bara positiv. Skönt att slippa oroa sig för en gasolinstalltion när man har en lite äldre båt. Tror inte heller att skillnaden är sådär väldigt stor när du tittar på tiden som det tar att koka 1 liter vatten på ett spritkök och ett gasolkök. Till sjöss står man väl ändå inte och gör en massa långkok, då vill man väl ta vara på dagarna och göra annat än att stå i köket. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 6 Juli , 2007 Den lilla erfarenhet som jag har hunnit få från användandet av vårt Origo 3000 kök är bara positiv. Skönt att slippa oroa sig för en gasolinstalltion när man har en lite äldre båt. Tror inte heller att skillnaden är sådär väldigt stor när du tittar på tiden som det tar att koka 1 liter vatten på ett spritkök och ett gasolkök. Till sjöss står man väl ändå inte och gör en massa långkok, då vill man väl ta vara på dagarna och göra annat än att stå i köket. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
warro88 0 Postad 10 Maj , 2020 Lite sent på bollen men, håller med om att reglaget smälter men det beror ofta på att lågan som fladdrar när det blåser... där ligger gasol bättre till. Starkare och mer riktat uppåt. Annars kan jag bara hålla med f.g. talare om att köket fungerar bra och är portabelt. // 13år senare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser