waccas 0 Postad 5 Juli , 2007 Hej på er alla Har en allmän fråga angående motor rummet i och med att det blir så varmt där,så tänkte jag att jag skulle dra om allt var kablar är i motorummet i stuvfacken jämte och ha så lite kablar och bränsle slangar som möjligt även flytta tändspole i annat utrymme och sen dra längre kablar,Vet ej om detta är bra om det kanske tappar efekt på ström eller vad vet jag är bara ute efter att minimera värme på dssa grejer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 5 Juli , 2007 Det skall inte bli så varmt att detta är ngt problem. Om så är fallet är det problem med kylningen och inget annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyGson 7 Postad 5 Juli , 2007 Jag håller med, dra inte om kablar och slangar om du inte vill göra det av estetiska skäl. Värmen är inga problem här. Om du har för varmt i motorrummet så mår ingenting bra. Gäller även motorn. Är det för varmt får motorn varmare insugslunft än vad som är bra. Med svalare insugsluft går motorn bättre. Satsa på att ventilera motorrummet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser