ConnyGson 7 Postad 5 Juli , 2007 Jag har nyss köpt en nyare motor till min båt. Allt passar men jag får inte dit snabbkopplingen (den stora gummiklädda) Gamla motorn är en Mercruiser 7,4 -88. De nya är en Mercruiser 7,4 från runt -95. Det ser ut som om båtens koppling har 3 fetare stift men att motorns, honan, har fetare 2 stift, kan det stämma(det kan vara så att ett av de fetare är lite hoptryckt på motorn)? Om det nu är olika stift, hur gör jag då? Är det någon som har ett elschema och/eller nya kontakter? Senast ändrad av ConnyGson | 05 juli 2007 | 19:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyGson 7 Postad 5 Juli , 2007 Nu har jag fått ett telefonbesked om att det finns 2 olika en med 3 feta stift och en med 2 feta stift. Är det ngn som har ett elschema och/eller en kopplingskontakt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 5 Juli , 2007 Bilder brukar säga mer än tusen ord... Jag har manualen för V6-an. Vet inte om den finns där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyGson 7 Postad 5 Juli , 2007 Står det ngt i manualen hur instrumenten ska kopplas in? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bayliner1954 0 Postad 6 Juli , 2007 Hej! Kanske kan detta vara till hjälp? MVH Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyGson 7 Postad 7 Juli , 2007 Fn - jag blir alldeles rörd Precis vad jag letat efter. Tack Henrik och ha en bra sommar // Conny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 7 Juli , 2007 Japp det funkar om du klipper det stora stiftet med Orange kabel inte röda!!. en av mina kunder provade själv och hade råkat klippt den röda,det blir ej bra!. jag fick klippa allt och koppla ihop det,det funkar lika bra det.om du vill kan du klippa färg efter färg och sätta ihop dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyGson 7 Postad 8 Juli , 2007 Färgerna stämmer inte exakt mellan gamla och nya. Den tjocka oranga kabeln var dessutom paralellkopplad med den tjock röda. Såg ut att varit fabriksgjort. Men jag har kopplingsschemat så jag får väl försöka lista ut vad som inte matchar och vad som gör det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 8 Juli , 2007 det stämmr att ej alla färger finns på din kontakt till instrumenten för att vissa motorer har ex fler givar en du har instrument därför finns det fler färger på motorkabeln en på den som går upp till instrumentpanelen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyGson 7 Postad 9 Juli , 2007 Problemet är att det bli kablar över åt båda håll! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser