matshedin 0 Postad 5 Juli , 2007 Hej! Jag funderar på att skaffa en liten HT/DC/Cabin för lite fiske, lite vattenlek, lite turer till solkippor med 2-6 pers och någon enstaka övernattning för 2 pers. Jag bor i Sundsvall, så det finns inte mycket till skärgård, så att klara lite sjö blir nog den viktigaste egenskapen på båten. Tacksam för alla tips och råd och förslag och jämförelser. (även sånt gällande båtar man bör undvika) /matsH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 5 Juli , 2007 Oj, att välja en båt eller båtmodell är lika svårt som att välja en bilmodell. Det är nog upp till dig att söka exempelvis i detta forums medlemmars båtar för att snäva in sökbegreppet lite. Rent generellt kan sägas, liksom vid bilköp, ett välkänt, etablerat märke är ett säkrare köp än ett uddammärke/hemmabygge. lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 Juli , 2007 Vill du komma hyfsat billigt undan(kring 50 000) så kan jag rekommendera en Ryds Camping. Från årgång 1976 brukar rekommenderas på grund av nytt skrov 76 och gärna med en motor på 70 hk och upp till 85 hk(max motorstyrka enligt ryds rekommendationer). Jag sökte efter liknande dom kriterier du har och är helnöjd. Dock vet jag inte hur den klarar hög sjö, inte varit ute i nåt väder o tala om. Senast ändrad av Yadis | 05 juli 2007 | 17:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 Juli , 2007 vill du åka fortare och för halva priset så ligger en badanka ute på blocket, dock är inredningen urplockad men priset är helrätt. gör ett blocket sök och skriv husbåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 6 Juli , 2007 Vad har du tänkt dig för budget? Har du några ex. på båtar du själv tittat på och skulle vilja ha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matshedin 0 Postad 6 Juli , 2007 Knoparn: Upp till 70000:- är den planerade budgeten. Har egentligen inga speciella modell/märkes-krav, men båtar som ser trevliga ut på bild och som jag hittat på Blocket är Flipper 510 HT Örnvik 510-530 HT Shetland Family Four Crescent 53 DC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 6 Juli , 2007 Ok. Uttern 520HT, Flipper 570(575), Uttern 560HT, Ryds Camping Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 6 Juli , 2007 Scantic 575 kan vara ngt. går bättre i sjön än Flipper 575 och till ett bättre pris http://www.blocket.se/vi/12479324.htm?ca=22_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 6 Juli , 2007 För fiska och vattensport, samt dagsturer är en bowrider perfekt. Bra om man vill hoppa iland på öar osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 6 Juli , 2007 men de ville ju slagga 2 pers oxå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 6 Juli , 2007 Driver du med honom eller? det var ju båt han frågade efter, inte husvagn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 6 Juli , 2007 Oki. Missade det i förbifarten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 6 Juli , 2007 Uttern 5000HT ex: http://www.blocket.se/vi/12558653.htm?ca=8_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Juli , 2007 Köp du en riktig båt.... Du är ju på rätt väg.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 Juli , 2007 Det var ju husbåt inte husvagn han skulle skriva i blocketsöket, men hans budget var ju lite för stor så någon badanka platsar inte där annars har han ju en i trakten där han bor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser