maxrelax 0 Postad 20 Mars , 2004 Hej, Jag funderar att byta min fasta 2-bladiga propeller till en fast 3-bladig alt 3-bladig folding. Motor VP 2003, drev 120S Finns det någon som kan ge mig tips på för och nackdelar. Dick, Maxi 33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bengt Postad 28 Mars , 2004 Har en Sunwind 35 med 3-bladig folding prop. med VP2003T och drev 120S fungerar fantastiskt bra. Finns det verkligen nackdelar med folding prop? Skulle väl vara priset i så fall. Nä skippa den fasta proppen och gå över till folding, finns även 4-bladiga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BlueHorizon 0 Postad 2 April , 2004 Ohoj! Jag bytte från foldig till fast 3-bladig propeller. I och för sig tappade vi propellern, det var fin Hasselfors Foldomatic som satt på... Det jag har märkt är att accelerationen och backningsförmågan förbättrats. Innan var det liksom en kort fördröjning när man drog på gas. Fredrik, Maxi 68 med Vire inombordare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per-Erik Andersson Postad 11 November , 2004 Hej Fredrik Vilken dimension har du på din propeller. Vilken typ av Vire motor (7 eller 12 hk)? Frågar för att jag har nyss köpt en liten engelsk segelbåt (Westerly Tiger, 25 fot) med en Vire 12 som inte vill varva upp när propellern driver. Jag tror den är för stor och funderar på att byta till en folding. Vad hade du för dimension på den du tappade? Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser