Zeticka 0 Postad 3 Juli , 2007 Hej alla har fått ett problem med mögel över dom senaste veckorna, kapellet har tydligen släppt in ganksa mycket vatten på sista tiden. Det har därför möglat i större delen av båten. Har ni några tips på hur man får bort det på bästa sätt från dynorna(läder)? och resten av båten. Tack på för hand Kalle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 3 Juli , 2007 Shipshape BioTab mögeltvätt Super Oxi mögelborttagning Har prövat alla dessa och de fungerar ganska bra. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 3 Juli , 2007 Klorin fungerar utmärkt på plastytorna, men akta dynor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 4 Juli , 2007 Sitter det i tygklädseln i ruffen också ? Där blir det lite bökigare . Jag tog en Rekondare till min båt och dom har betydligt starkare medel för detta , även en maskin typ mattvätt/dammsugare användes . Klart värt 3000kr för en hel dags arbete , och bra blev det också .. //JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeticka 0 Postad 18 Juli , 2007 ok tack för alla tips skall testa mig fram lite nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 19 Juli , 2007 Hej! Med tanke på ett pris av 3.000 kr så är min fråga; Hur många dynor gäller det? Var det tyg eller galon eller både ock? Hur stora är dynorna? Bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyB 0 Postad 19 Juli , 2007 Hej, jag har rengjort med Jordslag från Shipshape, det tycker jag fungerar bra. http://www.shipshape.nu/ gå till båtavdelningen, finns i dom flesta båtaffärer. Mvh Conny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeticka 0 Postad 21 Juli , 2007 Visade sig att det inte satt så hårt än, hade bara varit där i några veckor så vi använde vanligt allrengöring. Blev hur bra som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Juli , 2007 ..hur tänkte du nu ?? vill du veta måtten på dynorna , för att kunna relaterar till priset av 3000 kr ???????? Hmmmm... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 22 Juli , 2007 Hej! Ursäkta mig om jag var otydlig! Naturligtvis ville jag relatera till antal dynor med detta pris på 3.000 kr. OM, det nu skulle vara 2 eller 3 st dynor som är förstörda kanske man tjänar på att klä om, tillverka nya istället för att lägga ut dessa pengar på rengöringsmedel? Annars tror jag säkert att dessa medel är jättebra, vissa av dom. Meningen var alltså att spara pengar inte att göra av med mer. Kan vara lönt att kolla i alla fall? Bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser