tom2 0 Postad 3 Juli , 2007 Hej. Hoppas någon kan hjälpa mig.Senast jag var ur så gick varvräknaren i topp och volt mätaren i bott rättade till sig efter tag sen var det som vanligt igen,motorn är en md3b med sev generator. tom2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 3 Juli , 2007 Vad har det med generatorn att göra? Skriv rubrik som motsvarar problemet, tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 3 Juli , 2007 Kolla om du har glapp någonstanns. Kan vara något jordfel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 3 Juli , 2007 Kanske en hel del! Både spänning och varvtalssignal kommer ju från generatorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 Juli , 2007 ÅHHHH en rubrikpolis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 4 Juli , 2007 För att försöka hjälpa till och inte tjafsa om språkdetaljer: Låter som vanligt hederligt glapp i elkablaget. Ta en titt bakom panelen. Titta efter lösa sladdar, byt ut skarvar som verkar mystiska. Elsystem i båtar har en tendens att vara väldigt risiga, tyvärr. (Själv har jag haft tur med en tidigare ägare som installerat det snyggast dragna elsystem jag sett i en båt. Det är till och med uppmärkt med etiketter så man vet vilken kabel som går vart!) Senast ändrad av Anders_St | 04 juli 2007 | 09:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser