AndreasA 0 Postad 3 Juli , 2007 Jag tänte lacka om min plastbåt, och jag undrar om nån vet vilken sorts färg det ska vara? MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange81 1 Postad 3 Juli , 2007 tjena! jag fick min båt omlackad hos en billackerare för ca 2 år sen, den är fortfarande hur fin som helst. min båt är också av plast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange81 1 Postad 3 Juli , 2007 vanlig billack använde vi då! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 3 Juli , 2007 Lack hör inte hemma på en båt, minsta repa så är det bara lacka om. ska du göra något så gelcotera, då går skadorna att laga. Det är dock väldigt dyrt om man inte kan det själv, och det är inte många som kan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 3 Juli , 2007 International har både 1-komponents och 2-komponents som är bra. Själv lackade jag om friborden på våran Albin-vigg med internationals 1-komponents PreKote/toplac med bra resultat. Båda färgerna är slitstarka men 2-komponentsfärgen är nog att föredra när det gäller livslängd. MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange81 1 Postad 8 Juli , 2007 Klart man ska använda gelcoat i första hand, men som sagt är det ju väldigt dyrt! Beror väl på vad för ekonomi man har och vad det är för båt! Det blev i alla fall bra på min båt. Duktig lackerare kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser