BMoon 1 Postad 3 Juli , 2007 Har nu börjat få isär motorn. Toppen ligger demmonterad hemma på bänken, ska bara tvätta av den och sen blir det återmontering. Har dock några frågetecken som föga förvånande har dykt upp. Får la färav dra igång en topptråd, kommer nog en till sen när jag gått på blocket... 1. Ska man slipa in ventilerna eller är det någon behandling på dem som gör det olämpligt? 2. Är ju en marinkonverterad bilmotor jag har att göra med. De där två hålen som var ner mot bilens vattenpump var innan pluggade med lite tjockt packningsmaterial varpå bilvattenpumpen satt kvar under för att hålla detta på plats. Känns dock som en lite tattarlösning så skulle gärna vilja veta hur man brukar gå tillväga. Finns det några plugg/frostbrickor som passar in i hålen? 3. Slog bort ett par frostpluggar i toppen och ska sätta in nya. Såg att det även finns rostfria vilket känns mer båtaktigt. Några nackdelar med rostfritt eller kör man alltid rostfritt och därmed punkt? 4. Ska la köpa en marin sotningssats. Någon som vet varför den kostar åtskilliga hundralappar mer än en bilsats? Tycker inte det känns som om det är några större mängder packningar i en B20?! Ös på med svar nu! Inget är värre än det kan beakstas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 3 Juli , 2007 Hej 1. Visst ska du slipa in ventilerna 2. Visst finns det frost brickor som passar 3. Visst ska du ha rostfria 4. Pris skillnaden ligger i att Marin satsen står det marin på och bara några få tillverkare, bilstsen många tillverkare www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser