van_duung 0 Postad 2 Juli , 2007 hej har köpt en mercruiser v8 och undrar vad ska tomgångsvarvtalet vara? vad är maxvarvet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 3 Juli , 2007 Tjena! Tomgångsvarvet ska ligga nånstans 600-750 rpm Maxvarvet varierar lite men mellan 4400-4800rpm är bra beroende på propeller. //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 3 Juli , 2007 Beror på vad det är för maskin Jag har tomgång på 800rpm och vill att den ska varva 5200 på WOT. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 3 Juli , 2007 Ska tilläggas att jag har en MerCruiser 5.0 Och på den gäller värdena jag angav //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
202sc 0 Postad 3 Juli , 2007 Om det är en vanlig V8 Mercruiser så är det 4400-4800rpm som gäller Har du kompressor eller nått annat godis på förändras nog den siffran !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 4 Juli , 2007 Hej! På flamskyddet till luftfiltret står det vad tomgången skall vara inställd på. Det gör det på mitt. Har 5,7L L/X med bravodrev. Kommer dock ej ihåg men skall kolla nästa gång jag är till båten. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser