snabla 0 Postad 2 Juli , 2007 Hur stor motor kan man hyssta i den? Vad klara den i vikt och max hästar? Tacksam för svar. /Eric Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 2 Juli , 2007 Hade en sådan härlig Weedo en gång i tiden. Den hade jag en 3cylindrig högvarvig Mercury 70 på och blyvikt fram för en avvägd gång. Den gjorde då 46 knop och var inte den snabbaste i gänget och skroven tål betydligt mer. En kompis hade en Mariner 115 på akterspegeln och visst den låg väldigt lågt i vattenlinjen men jösses vad det drog iväg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompaa 0 Postad 2 Juli , 2008 hejsan jag har en volvo b20 i min weedo och den väger väll runt 150kg tror jag och det går bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bolo 1 Postad 7 Juli , 2008 Min förra Weedo hade jag en Mercury 90 hk, en sexa från 1979 som vägde 130 kg. Motvikt fram = fast tank 65 liter. Gick utmärkt! Men tyngre än det skulle jag inte välja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser