callon 0 Postad 2 Juli , 2007 Hej! Är det någon som har några goa tips på naturhamnar som är värda att besöka i sommar. Allra hälst i Mariestadstrakten! //Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 2 Juli , 2007 Bra tråd! Ser fram emot förslag... Kalvöarna: - Hemön, Nord Ost sida, lite söder udden. Senast ändrad av Knoparn | 02 juli 2007 | 16:52 Senast ändrad av Knoparn | 02 juli 2007 | 18:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 3 Juli , 2007 Var ligger kalvöarna? Vilket kort hittar jag dom på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 Juli , 2007 Kalvöarna, ögrupp ligger i anslutning nordost om Torsö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 Juli , 2007 http://www.archipelago.nu/SKARGARD/SVENSKA/VANERN/naturhamn.htmVarav Lindökroken ligger nära Mariestad, Väst Torsö. Brommö ska även vara populärt men har ingen uppgift om landstigningsplats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 3 Juli , 2007 Okej, då tror jag jag vet var du menar. Har aldrig tatt mig dit men hade faktiskt planerat en tur dit i sommar! Vad det gäller Brommö och Torsö så är det mina hemtrakter. De flesta väljer hovden, en liten ö nord väst om brommö som så gott som sitter ihop med själva brommö. Men det finns fler ställen vill jag lova. Onsö är ytterligare en ö som ligger lite mer söder ut. På västra sidan hittar man där armhålan, en per härlig naturhamn med bra skydd för vinden. Senast ändrad av callon | 03 juli 2007 | 09:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 Juli , 2007 Ok, lite Nordost om Kalvöarna finns Fällholmen, där finns (el. fanns åtminstone tidigare, ett antal år sedan) en brygga på norrsidan av ön. Tar du dig ännu lite länge norrut så gå intill vid öarna i utkanten av Åråsviken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callon 0 Postad 3 Juli , 2007 Okej! Låter deffenetivt som det blir en tur upp mot de trakterna i sommar då =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 Juli , 2007 Runt Åråsviken kan jag ge fler tips på landstigningsplatser. Jag utgår troligen därifrån och går en tur ner mot Kalvöarna och Torsö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser