Jokijoker 0 Postad 2 Juli , 2007 Hej, jag har en Yamaha 50 hk 3-cyl 90a. När jag har motorn varm och går som klockan, så kan jaggasa upp i sa 10 - 18 knop och göra en rolig gir så i vissa fall känns det som att motorn varvar ur den typ koplar bort växellådan och går högt på friläga tills att man drar av på gasen en snabbis Så vad kan vara fel på den, MYCKET tacksam för allt hjälp ni kan komma på MVH // Oscar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larssonm 1 Postad 2 Juli , 2007 Vid kraftig sväng så kan propellern tappa fäste och spinna. Åtgärd = byt prop till en med bättre fäste eller sluta svänga kraftigt. (bara mina gissningar) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 2 Juli , 2007 Din motor suger luft. Om du har Powertrim så trimma ner motorn innan du gör kraftiga girar. Kolla om kavitationsplattan ligger i våg med skrovets botten. Ligger den över och du har en aluminiumpropeller så suger motorn luft direkt vi kraftiga girar. Åtgärd. Byt propeller eller sänk motorn. Kan oxå dänga dit en rostfri, då dom behåller greppet längre. Men det kommer inte att bli ngn extrem toppfartsökning. Mkt beror på vad motorn varvar osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 2 Juli , 2007 TACK så mycket för alla svar, jag tog en tur med mindre trimm en jag brukar ha, och det funkade!!!!!!! TACK ska ni ha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser