Bosse 300 Postad 2 Juli , 2007 Har det hänt något på marknaden ?Varför är det så förbonklat svårt att göra sig av med en bra bra båt med relativt lågt pris osv.Proppen tycks fullständigt ha gått ur !/B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 2 Juli , 2007 Hejsan! Jaha, det låter ju lite märkligt...vad har du för båt/motor som du vill sälja och till vilket pris? Någon bild på den? Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 2 Juli , 2007 Det är inga problem att sälja båtar, bara priset är det rätta. Luras inte att tro att du ska kunna få ut dom prisnivåer som du ser på blocket. Dom flesta båtar du ser där är sådana som inte blir sålda p.g.a. för hög pris. Dom som har haft rätt pris är redan sålda, och finns inte kvar på blocket. Jag har studerat bilpriser under en tid (ska ev. köpa) och många privatpersoner annonserar ut till högre pris än handlarna, och då blir det ju ingen affär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 2 Juli , 2007 Säkert har du rätt Flipper, men jag tycker priset böra vara vettigt i mitt fall.Nu finns det inga direkt jämförbara objekt ute men likadana fast 4-5 år äldre och med bensinmotorer säljs c:a 50 billigare än min. Så jag tror jag borde ligga i rätt härad iaf. Men det hjälper ju inte, jag får ju inte ens ett skambud ju./B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 2 Juli , 2007 Hej igen! Jag fick ditt mail och tittade på blocket. Båtmodellen ser fin ut! Utan att kunna modellen utan och innan så kan jag inte avgöra exakt hur bra/dåligt priset är, men den ligger säkert rätt bra där tror jag. Försökte att fundera lite på vad det kan finnas i annonnstexten som kanske kan upplevas som negativt. Det jag hittade var att toppfarten bara är 28 knop. Båten borde vara god för farter runt 40 knop och däröver, så det är en sådan detalj som kan påverka. De flesta vill nog ha en något högre toppfart på en sådan båt än 28 knop. För ganska många personer så är detta dessutom helt avgörande. Jag säger inte att det är här som felet ligger, men det kan vara en fullt möjlig orsak till varför den är svårsåld. Eller inte så långsökt om jag säger så istället. Men håll ut....du får den säkert såld ska du se. Lyckat till! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 2 Juli , 2007 OK, tack Roddarn.Farten är väl en av de sakerna som kanske är svårast att påverka. Jag ville bara ventilera min frustration något egentligen, trodde inte heller på något allena saliggörande tips. God sommar på er alla/B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 2 Juli , 2007 Hehe, toppfart är viktigt ju! Tänk på att du i en annons inte säljer båten - du säljer en dröm om en båt med syfte att få någon att komma dit med köpet som möjligt... SEDAN så säljer du båten. Detta är marknadsföring och marknadsekonomi. Se över texten! Kanske ord som lättkörd, familjevänlig, säker, hanterlig, bra andrahandsvärde, fullutrustad för semestern, inklusive mycket av utrusting - är ord att beakta... Annars har jag idag skrivit på två trådar som handlar just om pris på begagnat, många är lite oense om var vi ligger här. Kan det vara så att marknaden ändå är lite mättad, många fler än tidigare har båt och även om man byter upp eller ner så finns det ett jämviktsläge. Du kan ha rätt pris men istället för att 5 köpare kämpar om att bli först så sitter DIN köpare i solen just nu och ska först ikväll logga in sig för att se vad som finns att erbjuda... ha tålamod alltså. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser