Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
gost

Kylsystem Mercruiser 3.7 m Alhpa One Drev

Rekommendera Poster

Verkar inte bli nån premiärtur idag,har ingen tempmätare, men sjövattnet verkar inte cirkulera, nån son har nån erfarenhet av detta?.

Har en Muff, men det kommer inte ut nåt vatten, om jag däremot stoppar trädgårdsslangen på slangen som går från drevet till motorn med tryck på så kommer det vatten, verkar som om inte det orkar suga fast man har muff, normalt?

Hur konserveras denna motor?, ska man tillverka en balja med glykol som kopplas till muffen som man har högre än motorn?

Tacksam för alla svar.

Nån som har nån manuel till denna motor/drev?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så, backade ner drevet i vattnet, lossade slangen som går från drev till motorn och konstaterade att inget sjövatten pumpades in, troligen impellen?

//Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nån som vet var i Sthlm (gärna NV) man kan få tag i impeller överdisk då jag vill ha detta omgående?

Senast ändrad av gost | 01 juli 2007 | 18:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha, då talar man med sig själv igen då...

Det va impellern bara 3 av 6 blad kvar, samt att pumphuser verkar inte vara tätt i överkant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Drev.se var snabba när jag beställde min impeller. Ang konservering så gör som följer: Ta en 20 liter plasttunna med en trädgårdsanslutning (typ Gardena) koppla på en Y-koppling. Kör motor med trädgårds slangsvatten tills termostaten öppnat helt dvs motor har nått sin arbetstemperatur. När detta har hänt vrid om Y koppling så att vätskan som du har i plasttunnan (högre placerad än impellern) når muffen och motorn fortsätt till du ser glykol blandningen ur propellercentrum (alfa drev)

Hängde du med ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp en

Vattenpump renoveringspaket

på drev.se

Löser nog dina problem !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag vill ju ha delarna imorgon, drev.se hade inte heller det i lager (enligt deras sida)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj .... Då kan jag nog inte hjälpa dig !! Sorry

Tror du koncerveringen funkar ? Jag har gjort så i många år !! Aldrigt en frys skada !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där med konserveringen låter mkt bra, problemet blir väl bara att få fast slangkopplingen på dunken? - eller finns det färdiga lock med en sån koppling?

Helst av allt vill jag hitta ett billigt garage med grader, men det blir nog för dyrt, men man kan ju önska

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För genomgång har jag använt en vanlig genomföring i mässing och tätat med silcon. Funkar för mig smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte på marinshopen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...