gunn 0 Postad 30 Juni , 2007 Hur ska jag installera fördelaren i en Mercruiser 5.0? Är det som på en bilmotor att motrorn nollställs och fördelarens rotor ska stå ~mot första cylindern? Tacksam för en utförlig beskrivning. / Osäker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 1 Juli , 2007 Det är ju igrunden en bilmotor, så det borde vara samma, men just att dra i hela fördelaraxeln, var väldigt länge sedan jag gjorde, så det kommer jag inte ihåg. RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 1 Juli , 2007 Ja det e precis som du sj säger. Nollställ motorn i tändningsläge på cylinder 1. sen ska rotorn peka mot cylinder 1 på fördelarn, då har du grunden. sen tror ja att det e mellan 15-30 grader som du ska tbx. men det får du kolla med en strobb lampa. Lycka till. Varför vart du tvungen att byta fördelare? // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunn 0 Postad 2 Juli , 2007 Jag var inte tvungen att byta fördelare, den var felmonterad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser