beppo 0 Postad 30 Juni , 2007 hej! en snabb fråga, ska de vara avgaser i riggen altså utanför avgasröret ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 1 Juli , 2007 Lite information för att svara på, men är det inte så att avgaserna även går ut genom propellernavet ?, i så fall går de ju genom riggen å ner och ut på min yamaha så går det även ut avgaser genmom nåt galler långt ner på riggen, upptäckte det när jag körde motorn med spolmuff. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 2 Juli , 2007 jo det går ut avgaser genom proppen men jag upptäckte att de även kom ut avgaser genom en gummibussning högre upp på riggen (ingen jättemängd) så jag frågade grannen o han sa att de brukar kunna vara avgaser som läcker ut från avgasröret i riggen så att riggen blir avgasfylld. är de nån annan som vet ? ursäkta den plottriga förklaringen ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_Lindgren 0 Postad 2 Juli , 2007 låter som en läcka, kolla tätningar mellan block/rigg och rigg/drev. mellan rigg och drev borde det ju finnas någon typ av adapter som skall vara tät, oftast görs detta med någon form av nitril(gummi)tätning. Kanska är den bränd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 3 Juli , 2007 ja tätningen är de iaf inte, den är nybytt. men de borde ju inte vara så att de e nån större fara att de är avgaser i riggen, eller va tror ni ? motorn går iaf helt felfritt SKITBRA Mvh/beppo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser