Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Josse

Garmin 298

Rekommendera Poster

Hej har köpt en Garmin 298 på nätet privat,nu visar det sig att den inte läser kortenogiltigt kartformat.Provat med olika fungerande kort men med samma svar.Ekolod och svesk meny fungerar.Finns det några tips som kan lösa mina problem förutom att köpa på firma med gällande garanti.

Mvh Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter lite skumt tycker jag. Jag har själv köpt en 298 i USA och den fungerar kanonbra. Sjökortet köpte jag i Sverige och det jag fick först gav samma fel som du har Ogilltigt kortformat. Det visade sig att det blivit ett fel/missförstånd någonstans så det låg ett Bluechart G2 Vision sjökort på minneskortet. Efter byte till ett vanligt Bluechart G2 så funkade det perfekt.

- Du säger att du provat olika fungerande kort, beskriv gärna vilka. En Garmin 298 ska alltså kunna läsa både Bluechart och Bluechart G2 men INTE Bluechart G2 vision!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring han som du köpte av, de flesta av oss har någon form av samvete och ansvar även om man inte har det juridiskt. Vad jag menar är att han hjälper dig säkert med att låna ut det sjökortet som han använt så du kan se så att den fungerar. Det är förmodligen bara att du har fel format på sjökortet.

Hoppas det löser sig. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...