Rikard79 0 Postad 29 Juni , 2007 Hej kanske en dun fråga men jag vet i alla fall inte svaret hehe.Jag har en 4 portsförgasare på min Chrysler 318 V8 och det bakre övre spjälet stängt tills man slår på gasen mycket ska det va så eller e det nått fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 29 Juni , 2007 Det är helt i sin ordning. Upp till ungefär 3200 varv per minut är bara två portar öppna. Över det öppnar två portar till och gör ett jättehål i plånboken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 29 Juni , 2007 Nja, det kan snarare vara så att motorn går lättare då, därmed lägre förbrukning. I många fall är det så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 29 Juni , 2007 hej, jag TROR du har en Holly, rätta mig annars... Är det det STORA spjället som är stängt? Går motorn ojämnt på låga varv? Svår att starta när den är varm? Blir den lätt sur? OM detta stämmer så är det automatchoken som är kass... på en båt behövs ingen choke på V8:or... gäller Mopar, Gm och Ford.. Spjället skall vara HELT öppet så fort motorn blir varm. Om detta inte stämmer med hur du upplever din motor, så vet jag tyvärr inte. RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikard79 0 Postad 30 Juni , 2007 Då är nog allt i sin årdning då.Det e runt 3-4 tusen som den bakre åker upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser