Links 1 Postad 28 Juni , 2007 Jag är på gång att köra en silver viking 14 (eller ev så är det en 15) sport. Till den medföljer en Tohatsu 25 hp motor. Mina funderingar är nu vad som går att koppla in i motorn. Bilden nedan är från försäljaren. Som tyvärr glömde svara på frågan när jag ställde den i ett mail innan. För att jag skall få någon fprm av god sömn i natt hoppas jag någon här kan komma med ett bra svar. Vad det ser ut som så är det bara en wire som är kopplad till motorn. Skall man tolka det som att det inte går att backa och lägga motorn i frläge? Elelr sköts det helt enkelt med en wire på denna motorn? Alternativt han har bara inte koplat in den andra wiren?Styrningen misstänker jag är inkopplad. Lite svårt att se på bilden. Är rätt säker på att han sa att det går på telefon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dodeesos 1 Postad 29 Juni , 2007 Jag har två skärmar till datorn. På den ena (bättre) skärmen tycker jag att det ser ut som tre vajrar, styrningen, en som ligger oinkopplad närmast kameran och en som går upp över relingen å tbx till motorns styrbordsida.... // dodeesos Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 29 Juni , 2007 Jag tror att båda inte är ditsatta där dom ska vara. De brukar vanligtvis gå in i motorn framifrån. Den ena är till gas och den andra till växelläge. Men då kan man ju fråga sig varför dessa är bortkopplade. Hoppas inte bara att fästena inne i motorn saknas eller är trasiga. Eller är det kanske nyligen utbytt motor på den båten och detta bara inte blivit inkopplat än. Ring och kolla detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dodeesos 1 Postad 29 Juni , 2007 Bilden är förmodligen tagen i samband med att att motorn monterats eller avmonterats. Men som sagt, det ser ut som att alla vajrar är med, dock inte inkopplade vid fototillfället. Det skulle oxå kunna vara så att motorn inte är orginal och inte kan manövreras via fjärrreglaget (har ju styrpinne). Dvs ett hopkok där man styr med ratten och gasar på styrpinnen, inte helt optimalt... Fråga säljaren varför inte vajrarna är inkopplade eller åk och titta/provkör. // dodeesos Senast ändrad av dodeesos | 29 juni 2007 | 23:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser