Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
warrior

mätare stannar??

Rekommendera Poster

När motorn går så efter 30-40 sekunder så börjar ett varnings ljud ifrån reglaget. då skruvar jag mindre än ett halv varv tillbaka på nyckeln då slutar varningsljudet men bränsle mätare och varvräknare slutar då att fungera.vad kan det bero på? är en 110 hk evinrude -87 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du måste naturligtvis undersöka VARFÖR du får en varningssignal, inte bara koppla bort den!

Förmodligen är det oljetrycket eller tempen som inte stämmer, men LÄS I MANUALEN!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

oljetrycket är det inte för jag blandar oljan direkt i tanken och kylvattnet känns som det ska, men visst jag undrar åxå vad varnings ljudet beror på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att det blir tyst när du vrider tillbaka nyckeln är ju för att du stänger av strömmen.

Och eftersom ljudet inte kommer förrän efter motorn gått ett tag, och inte direkt när du vrider på nyckeln, så är det ju troligen ett korrekt larm.

Därför skulle ju inte jag köra motorn förrän felet är lokaliserat, och jag skulle nog satsa på överhettning.

Men kolla med nån som har bok, eller en återförsäljare, vad den kan larma för så du vet vad du ska leta efter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min evinrude 70 hk 1976 så är larm från reglaget detsamma som att motorn är överhettad.

Om du inte har manualen så ring närmaste verkstad som är auktoriserad på Evinrude och fråga dom vad larmet betyder.

Från min manual:

The temperature warning horn in the remote control will alert the operator should the motor overheat. When horn sounds, stop the motor and check the water inlet. Remove any weeds or debris that may be clogging up the inlet and restart the motor. If horn sounds, stop motor immediately. Running an overheated motor may cause serious damage.

Senast ändrad av Yadis | 29 juni 2007 | 13:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...