Mickeolsson 0 Postad 27 Juni , 2007 Står i valet och kvalet när det gäller stålprop till min Sea Ray 220 ov med 205hk V6 med Alpha drev. Har en 23 aluprop nu men då varvar den inte ur (ca 4000 varv) så jag tänkte gå ner 2 till en 21a. Likt skatorna blir man ju sugen på något som blänker, och nu verkar det stå emellan en Mirage plus eller en Laser II. Kanske tveksamt om det är någon större skillnad för en nöjesåkare som jag, men ändå. Priset skiljer ju några tusen, men man vill ju sin pärla det bästa..... Kom med en lösning på dagens I-lands problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 27 Juni , 2007 Hej: du får bättre grepp med Mirage Plus , större blad Area än Laser II ..du kan ju kolla efter beg proppar på blocket.se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
202sc 0 Postad 28 Juni , 2007 Hej Du har ju även Ballistic och Rapture. Själv kör jag nu med en Rapture och är helnöjd !! Annars är ett tips att kolla med Propellertrim ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser