Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
PG550

Bayliner Cobra???

Rekommendera Poster

Hej!! Kan någon berätta för mig lite om en Bayliner Cobra ca 18 fot lång bowrider med en evinrude xr 200 på akterspegeln. Jag tror att det är från mitten av 80-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade en sådan på 80-talet. Var mycket nöjd med den. Bra skrov, rejält förstärkt akterspegel, rejäla pulpeter. Vi hade en 135 hk Mariner (klenaste motorn med det blocket=tung) och vid några gånger vid gynsamma förhållanden fick vi upp den i 50 knop. Vi köpte vår ny men på en som nu är ca, 20 år gammal hade jag kollat efter fukt i durk, britsar mm då den ska ligga under kapell...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så med 200 hk v6a borde det gå att få hyfsad fart ur den när den har stålpropp och motorhiss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du borde få bra fart. Kan nämna att motorn vi hade var aldeles för djupt monterad (okunnig båthandlare) Men vi fick den så billigt så vi brydde oss inte. Blev aldrig av att vi hissade den men den skulle minst upp 2. Hade den varit rätt monterad så hade den nått 50 knop lätt. Vi hade en laser II propp på den, mins inte stigningen. Var inte rädd för astt hissa med en rostfi att skrovet är lite specielt i aktern. Har för mej att V:et slutade ca en halvmeter från akterspeglen vilket gör att man kan hissa mer i förhållande till V:et. Vi åkte mycket skidor på den tiden och jag gillade båten skarp. Har du hittat en i bra skick så var glad för det, den är ganska ovanlig´ . Finns ju mest 1750 Capri med inombordare och då väljer man ju klart 1800 Cobra före Caprin...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för infon ska nog ta och titta närmare på båten och even fösöka få en provtur

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...