pyssel 0 Postad 27 Juni , 2007 Har en 3 cylindrig Suzuki DT55 som blåryker mycket vid gaspådrag Den BLÅRYKER mycket när jag gasade på med handgasen kan det bero på att motorn ej belastas eller något annat fel? Det borde väl inte vara fel på flotörhusen så motorn får för mycke bensin. När jag pumpat upp trycket med pumpen på slangen så blir den hård, det rinner inte ut något ur förgasarnas överfyllnad då borde väl nålventilen i flotörhusen funka som det ska Tycker även att motorn skakar mycket men 2-taktare går väl inte så jämt ? Har lagt ut en filmsnutt på denna länk så kan ni se själva. Den blåryker mycket mer när jag gasar på. På filmen gick den bara med växel i,lite gas Har oil injektionsystem kan det ha blivit något fel på detta justera in denna kan väl inte vara så lätt blir det för dåligt med smörj så nyper den väl rätt så snart ska man prova justera den någon gänga finns det något sätt att mäta oljeförbrukningen så att den får lagom med olja Då förbrukningen ökar med ökat gaspådrag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 27 Juni , 2007 Varför en ny tråd, duger inte den gamla? http://www.maringuiden.se/forum/;thread=169415 För övrigt verkar din motor gå precis som den ska, utifrån det jag ser på filmen. En tvåtaktare ska blåryka eftersom det är olja i bränslet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pyssel 0 Postad 27 Juni , 2007 Hej Skulle kanske markerat den gamla tråden som löst, och startat en nytt inlägg istället som jag gjorde. Är ny på detta så jag ska försöka komma ihåg detta. ska man forsätta på denna inlägg o låsa den andra för övrigt när man gasar med handgasen utan växel i så blårykte den så luften vart väldigt blått brevid motorn i luften Det kanske blir annat när man kör på sjön med belasning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 27 Juni , 2007 Fyll oljebehållaren till max, kör upp 50 liter bensin, fyll behållaren igen och se hur mycket du får i. Då får du en uppfattning om hur mycket olja den tar. Borde bli någonstans mellan 5 och 10 dl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser